Veel mentoren gebruiken de mentorles om in te spelen op de actuele behoefte van hun leerlingen. Met de huidige werkdruk in het onderwijs ontbreekt vaak de tijd om dit goed voor te bereiden. En als er iets specifieks speelt in jouw mentorklas, kan het veel tijd kosten om geschikt lesmateriaal te vinden. Of er doet zich een acute situatie voor, waarbij je niet de mogelijkheid hebt om je mentorles voor te bereiden.
Daarom willen wij mentoren hierin ondersteunen. De voorbereiding van onze mentorlessen kost gemiddeld 5 minuten. De klassikale uitleg wordt met een aansprekende animatie gegeven wat mentoren veel tijd bespaart. Daarnaast vragen we actief aan mentoren wat er speelt in hun klas en voegen we op basis daarvan mentorlessen toe. Zo is er altijd wel een les die past bij de situatie in jouw mentorklas en kun je direct inspelen op wat jouw leerlingen op dat moment het meest nodig hebben.
Door onze mentorlessen op deze manier aan te bieden, willen we de werkdruk van mentoren verlagen en hopen we een klein steentje bij te dragen aan het tegengaan van het lerarentekort.
Wie zijn wij?
Daniël de Vries
Oprichter
Simon van Roozendaal
Webontwikkelaar & IT
Robin te Stroet
Illustrator – Animator
Tessa van Deelen
Productontwikkelaar
Noor de Feber
Visueel ontwerper
Mers Bos
Expert plannen & organiseren
Wiejanca de Vries
Expert taalgebruik
José Franken
Expert levensvaardigheden
Sacha van Looveren
Expert leren leren
Hoe het begon
“Toen ik 8 jaar oud was, kreeg ik na gym ruzie met een klasgenoot. Voor ik het wist kreeg ik een forse duw en had ik op m’n zij een grote blauwe plek. Dit is mijn eerste, levendige herinnering aan het gevoel gepest te worden. Hierna volgden nog vijf jaren waarin ik met regelmaat verbaal werd vernederd, getrapt en buitengesloten.
Ook op de middelbare school had ik moeite mezelf naar mijn klasgenoten een houding te geven en in pauzes wist ik niet goed bij wie ik moest zitten. Gelukkig kreeg mijn leven in de vierde klas een belangrijke wending. Ik kwam in de klas van mevrouw Jans terecht. Zij stelde mij de juiste vragen waardoor ik het gedrag van anderen beter begon te begrijpen en ik mijn eigen sociale vaardigheden gericht ging ontwikkelen.
Na mijn middelbareschooltijd ben ik hier op de universiteit heel bewust mee doorgegaan. En na enkele jaren had ik voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik echt mezelf kan en mag zijn. Ik geniet van elke dag. Wat een contrast met 10 jaar daarvoor. Met veel hulp van mijn ouders ben ik er elke dag in blijven geloven dat ook voor mij betere dagen zouden volgen. Die dagen zijn dus nu gekomen. Nu wil ik graag andere jongeren helpen om beter in hun vel te zitten. Om vanuit zelfbewustzijn en inzicht in patronen productievere relaties aan te kunnen gaan. Ik geloof dat je dit het beste kan doen door gericht bezig te gaan met het verbreden van je vaardigheden. Met WellBased wil ik een verschil maken en samen met scholen jongeren leren omgaan met zichzelf en met anderen.”